مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1395 ساعت 15:512016-08-29فرهنگي

ترویج فرهنگ «مقاومت» با برپایی هفته های فیلم در جهان


برگزاری هفته های فیلم مقاومت در دیگر کشورها می تواند راهی برای ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت و گفتمان انقلابی باشد و جا دارد سینمای ایران بیش از پیش از این ظرفیت بهره ببرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سه دوره اخیر با درک نیازهای منطقه ای و بین المللی و با توجه به ظرفیت ها و کارکردهای بی بدیل سینما در تبادلات فرهنگی و اجتماعی دنیای معاصر حرکتی را آغاز کرد که اگرچه قدری مغفول مانده و در دید رسانه ها قرار نگرفته است ولی نمی توان ارزش، اهمیت، هدف گذاری درست، آینده نگری و دوراندیشی نهفته در این اقدام را نادیده گرفت.

انقلاب اسلامی به رغم اینکه انقلابی گفتمان ساز و جریان ساز در حوزه فرهنگ بوده است و مدل جدیدی از الگوی تمدنی و پیشرفت مبتنی بر معنویت و انسانیت و عدالت را در جهان نابرابر و مملو از ظلم، زیاده خواهی و استکبار بنا گذاشت ولی متاسفانه این ویژگی جوهری و هویتی انقلاب کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اگرچه فضاسازی های گسترده و مسموم و بمباران های خبری و تشویش افکار عمومی جهانی در تعریف مخدوش چهره انقلاب اسلامی بی اثر نبوده است با این حال گفتمان انقلاب اسلامی و نگاه فرهنگی و اجتماعی آن بر سپهر سیاسی دنیای امروز، تاثیرش را گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ «مقاومت» با برپایی هفته های فیلم در جهان

ترویج فرهنگ «مقاومت» با برپایی هفته های فیلم در جهان