مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1395 ساعت 08:352016-08-29فرهنگي

راه اندازی مرکز پژوهش های میراث فرهنگی در شیراز


مرکز پژوهش های میراث فرهنگی فارس در شیراز بزودی راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس"، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه های فارس در حوزه های مرمت ، معماری و شهرسازی استان گفت : این مرکز با همکاری و بهره مندی از تجارب و دانش اساتید دانشگاهی برای تحقیقات و پژوهش درخصوص آثار میراثی در یکی از خانه های تاریخی شیراز راه اندازی خواهد شد .

مصیب امیری افزود : با عقد تفاهم نامه ای که با دانشگاه های استان منعقد می شود ، زمینه همکاری با اساتید و دانشجویان در حوزه های مذکور فراهم می شود .

وی از شناسایی نزدیک به 2 هزار اثر تاریخی در استان خبر داد و گفت: این آثار پس از شناسایی و فراهم کردن پرونده ثبتی با اولویت بندی در فهرست ملی قرار خواهند گرفت.

امیری با بیان این که نزدیک به 3 هزار اثر تاریخی استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است افزود: فارس رتبه نخست ثبت آثار را در کشور دارد که بی تردید با ثبت این دو هزار اثر تاریخی این رتبه را همچنان حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به این که فارس دارای 4 اثر ثبت شده در فهرست جهانی است گفت: با توجه به این که پرونده ثبت جهانی محور ساسانی فارس تکمیل و به تهران ارسال شده است بی شک طی یکی دو سال آینده این پرونده در فهرست جهانی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز پژوهش های میراث فرهنگی در شیراز

راه اندازی مرکز پژوهش های میراث فرهنگی در شیراز