مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1395 ساعت 08:312016-08-29پزشكي

متخصص طب سنتی: بیماران گوارشی و افراد سرد مزاج از حجامت و زالو درمانی خودداری کنند


متأسفانه در کشور ما تمامی افراد از درمان های حجامت و زالو درمانی استفاده می کنند در حالی که این درمان ها شرایطی دارد و در بیشتر موارد تنها به افرادی با خلط افزایشی خون توصیه می شود.

- مهدی برهانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، گفت: در طب سنتی آکادمی حجامت شرایطی دارد و شامل تمام افراد نمی شود.

در این طب آمده است کم کردن خون (حجامت و زالو درمانی) روا نیست مگر تحت شرایطی که یکی از شرایط این است که باید در آن موضع یا در کل بدن خون زیادی وجود داشته باشد.

وی گفت: ما در بدن 4 خلط به اسم های بلغم، صفرا و سودا و خون داریم برای کم کردن خون بدن باید خلط خون افزایشی باشد و این افزایش خلط خون علایمی مانند گرم مزاج بودن و قرمزی رنگ پوست دارد.

متخصص طب سنتی افزود: تعدادی از افراد هستند که اگر حجامت و زالو درمانی کنند در آینده دور دچار عوارض شدید و مشکلات جدید می شود.

برهانی بیماران گوارشی را از عمده این افراد دانست که کم کردن خون بدن برایشان مضر و دارای عوارض است؛ افرادی که به نفخ معده، یبوست و امثال آن دچار هستند درمان های حجامت و زالو درمانی برای آنها ممنوع است و ضعف معده آنها را تشدید می کند.

وی گفت: دسته سوم از افرادی که حجامت برای آنها ممنوع است افراد سرد مزاج هستند کسانی که بدنشان در مقابل هوا، آب و خوراکی سرد مقاومت ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص طب سنتی: بیماران گوارشی و افراد سرد مزاج از حجامت و زالو درمانی خودداری کنند

متخصص طب سنتی: بیماران گوارشی و افراد سرد مزاج از حجامت و زالو درمانی خودداری کنند