مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1395 ساعت 06:402016-08-29اقتصادي

300 فرصت شغلی جدید برای زنان


بعد از دستور توقف آزمون استخدامی توسط رییس جمهور به خاطر تبعیض جنسیتی اعمال شده، مشاور عالی سازمان سنجش، خبر از افزایش سهمیه زنان در این آزمون و برگزاری آن در آبان ماه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتماد، دفترچه آزمون استخدامی نشان از تبعیض مشاغل میان زنان و مردان می داد، تبعیضی که 32 درصد از مشاغل را منحصرا از آن مردان کرده بود و تنها نیم درصد از مشاغل را منحصرا در اختیار زنان گذاشته بود.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در 300 فرصت شغلی جدید، امکان حضور زنان فراهم شده است.

پس از انتشار سهمیه های استخدامی آزمون سال 95، معاون امور زنان ریاست جمهوری در خصوص تبعیض وارد شده در آزمون اعلام کرد: با معاون اول رییس جمهور مکاتبه کرده ایم تا اگر قرار است در آزمون استخدامی سال جاری تبعیض جنسیتی رخ دهد، جلوی این کار گرفته شود.

پنج روز پس از گفته شهیندخت مولاوردی، رییس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دستور داد که تا هنگام اطمینان از تامین حقوق زنان در فرصت های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.

خبر ورود رییس جمهور به ماجرای سهمیه بندی های جنسیتی در آزمون استخدامی، بعد از جلسه هیات دولت اعلام شد: رییس جمهوری در جلسه هیات وزیران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را موظف کرد ضمن ابطال سهمیه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 فرصت شغلی جدید برای زنان

300 فرصت شغلی جدید برای زنان