مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 21:262016-08-28سياسي

توسط مرکز پژوهش ها کتاب اولویت ها و راهبردهای مجلس شورای اسلامی منتشر شد


کتاب عمده ترین مسائل کشور؛ اولویت ها و راهبردهای مجلس شورای اسلامی توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر شد و در اختیار نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی "، کتاب عمده ترین مسائل کشور؛ اولویت ها و راهبردهای مجلس شورای اسلامی توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر شد و در اختیار نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: در نظام های مردم سالار، پارلمان ها نقشی مهم و کلیدی در بررسی و تصویب برنامه ها و لوایح قانونی ای دارند که توسط دولت ها ارائه می شود.

در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز که بر اساس حکومت مردم سالار دینی بنیان گذاشته شده است، مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاستگذاری و تعیین سیاست ها و رویکردهای اداره کشور از طریق قانونگذاری و نظارت، نقش و جایگاه مهمی دارد.

داشتن برنامه ای مدون و مبتنی بر نگاهی راهبردی برای ایفای این نقش، این امکان را فراهم می سازد که پس از بررسی مسائل عمده کشور و اولویت گذاری آنها به عنوان اولویت های راهبردی، توان مجلس را بر رفع این مشکلات متمرکز نمود و ضمن جلوگیری از پراکنده کاری و دچار شدن به روزمرگی، قوانینی باثبات، تاثیرگذار و با دستاوردهای بلندمدت وضع ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسط مرکز پژوهش ها کتاب اولویت ها و راهبردهای مجلس شورای اسلامی منتشر شد

توسط مرکز پژوهش ها کتاب اولویت ها و راهبردهای مجلس شورای اسلامی منتشر شد