مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 19:252016-08-28بين الملل

ترکیه درباره رسیدن به راه حلی برای بحران قبرس ابراز خوشبینی کرد


" به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از خبرگزاری فرانسه از الوندا در یونان؛ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در دیدار با نیکاس کوتزیاس همتای یونانی خود در جزیره کرت یونان گفت: در حال حاضر فرصت برای رسیدن به یک راه حل در بحران قبرس مهیا شده است، اکنون که هر دو طرف برای حل این مشکل عزم و اراده دارند، باید این بحران را خاتمه داد.

بحث بر سر حاکمیت قبرس، سالهاست یکی از موضوعات دشوار و پیچیده میان ترکیه و یونان به شمار می رود.

نیکاس آناستاسیادس رییس جمهور قبرس (بخش یونانی نشین جنوب این جزیره) و مصطفی آکینچی رهبر بخش ترک نشین قبرس (در شمال) طی ماه های اخیر بر شدت گفتگوهای صلح با هدف یکپارچگی قبرس تا پایان سال، افزوده اند.

این برای نخستین بار است که پس از وقوع کودتای نافرجام 15 ژوییه در ترکیه و درخواست آنکارا از یونان برای استرداد هشت نظامی ترکیه که پس از کودتا به یونان پناهنده شده اند، این دو مقام بلندپایه یونان و ترکیه با یکدیگر دیدار می کنند.

چاووش اوغلو در سفرش به یونان، از الکسیس سیپراس نخست وزیر آن کشور بابت آنکه نخستین رهبر سیاسی در جهان بود که در تماس با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه پس از وقوع کودتا، حمایت خود را از وی اعلام نمود، قدردانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه درباره رسیدن به راه حلی برای بحران قبرس ابراز خوشبینی کرد

ترکیه درباره رسیدن به راه حلی برای بحران قبرس ابراز خوشبینی کرد