مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 14:012016-08-28پزشكي

مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت


رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 نفر در کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از دست داده اند گفت: - افزایش آگاهی مردم درمورد داروهای گیاهی غیرمجاز ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا قدیرزاده در نشست خبری که در ارتباط با موضوع داروهای گیاهی و لاغری برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات کذبی در زمینه داروهای گیاهی از طریق شبکه های ماهواره ای انجام می گیرد که راه هایی جهت متوجه شدن این تبلیغات کذب وجود دارد.

وی افزود: سودجویان عنوان می کنند که داروهای گیاهی صد درصد گیاهی بوده و ماده شیمیایی ندارد این در حالی است که آنالیزهای ما در پزشکی قانونی نشان می دهد حداقل یک تا 7 داروی شیمیایی به این مواد افزوده شده است.

رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه سودجویان عنوان می کنند این داروها تاییدیه آمریکا یا اروپا را دارد افزود: همچنین این افراد عنوان کرده که دوره درمانی استفاده از داروها بسیار کوتاه مدت است مثلا ترک اعتیاد در یک ماه انجام می گیرد.

در حالی که این تبلیغات کاملا کذب بوده و هیچ تاثیر نه تنها در درمان اعتیاد ندارد بلکه ممکن است عوارض دیگری را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت

مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت