مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 10:552016-08-28دانش

3 ماهواره ایرانی به فضا پرتاب می شود


ایران در ساخت ماهواره در غرب آسیا و شمال آفریقا ، پس از روسیه و هند در جایگاه بالاتری از بقیه کشورها قرار دارد.

- رییس سازمان فضایی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در تنکابن با بیان اینکه فناوری های فضایی در امور مخابراتی روزآمد است گفت : قرار داد پرتاب 3 ماهواره جدید به فضا منعقد شده است.

به گفته دکتر بهرامی ، نخستین ماهواره ای که قرار است نیمه دوم امسال پرتاب شود ماهواره دوستی از دانشگاه شریف است و طلوع از ساییران و ماهواره ای از دانشگاه امیرکبیر هم دو ماهواره دیگر است که تا 12 ماه آینده به فضا پرتاب می شوند .

رییس سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه این ماهواره ها نسبت به ماهواره های قبلی عملیاتی تر و ارتقایافته تر هستند افزود : قرار است از طریق این ماهواره ها ، میزان پیشرفت کار ماهواره مصباح را ارزیابی کنیم .

به گفته دکتر بهرامی ، ایران در صنعت ساخت ماهواره در غرب آسیا و شمال آفریقا ، پس از روسیه و هند درجایگاهی بالاتر از بقیه کشورها قرار دارد.

ماهواره مصباح نخستین طرح ایران برای ساخت ماهواره پس از انقلاب است که موافقتنامه ساخت آن در سال 1376 میان وزارتخانه های علوم و ارتباطات به امضاء رسید و ساخت نمونه آزمایشگاهی این ماهواره با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و مرکز تحقیقات مخابرات و ساخت مدل مهندسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 ماهواره ایرانی به فضا پرتاب می شود

3 ماهواره ایرانی به فضا پرتاب می شود