موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 08:152016-08-28پزشكي

عوارض آفتاب سوختگی


: به افراد توصیه می شود در ساعات 10 صبح تا چهار بعدازظهر که شدت آفتاب زیاد است در معرض آن قرار نگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید رشنو اظهار کرد: آفتاب یکی از مهم ترین عوامل محیطی و فیزیکی است که روی پوست افراد اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه ایجاد آفتاب سوختگی و کک و مک در فصل تابستان که زاویه آفتاب قائم تر و طولانی تر است، شدت بیشتری دارد، اضافه کرد: افرادی که به علت های خاصی در آفتاب قرار می گیرند باید مراقبت های بیشتری از پوست داشته باشند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه عوارض فوری و آنی آفتاب سوختگی، قرمزی و التهاب و خشکی پوست است که بیشتر در پوست های سفید و مایل به سفید بروز می کند، افزود: برنزه شدن پوست در افرادی که سبزه تر هستند، بروز می کند.

رشنو بیان کرد: ایجاد لک، کک و مک، خال، سرطان های پوستی و پیرپوستی از دیگر عوارض قرار گرفتن در زیرنور شدید خورشید است.

آفتاب دورنگی روی پوست (لکه های روشن و تاریک) ایجاد می کند که لکه های سفید پوست اصلی و لکه های تیره بر اثر آفتاب سوختگی است.

وی اضافه کرد: به افراد توصیه می شود در ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر که شدت آفتاب زیاد است در معرض آن قرار نگیرند و با پوشش فیزیکی(کلاه، چتر، دستکش) و لباس های آستین بلند و مناسب بیرون آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض آفتاب سوختگی

عوارض آفتاب سوختگی