مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 00:212016-08-27اقتصادي

عملیات اجرایی سد ذخیره ای تغذیه ای قیز قلعه دشت پلنگ دشتی آغاز شد


با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر و فرماندار دشتی، عملیات اجرایی سد ذخیره ای تغذیه ای قیز قلعه دشت پلنگ دشتی با اعتبار 85 میلیارد تومان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شهرستان دشتی، شاپور رجایی شنبه شب در آیین آغاز اجرای عملیات سد ذخیره ای تغذیه ای قیز قلعه دشت پلنگ شهرستان دشتی که با حضور فرماندار دشتی و مسؤولان محلی آغاز شد اظهار داشت: با توجه به افت آب های زیرزمینی و باهدف و ذخیره آب های زیرزمینی این سد احداث می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر افزود: عرض تاج این سد 600 متر و طول کل تاج سد بیش از 212 متر و طول قسمت بتنی سد 125 مترمربع است.

وی ادامه داد: طول قسمت خاکی سد 87 متر، ارتفاع سد 25 متر و میزان آبدهی سالانه 6 میلیون مترمکعب و حجم مخزن آن یک میلیون مترمکعب و حجم تغذیه سفره زیرزمینی 3 میلیون مترمکعب است.

رجایی با بیان اینکه مبلغ اولیه قرارداد 65 میلیارد تومان بوده که برای اتمام آن 85 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: متوسط آب در استان 3 تا 5 هکتار است درحالی که در منطقه این سد بالای 20 هکتار است و یکی از دشت هایی است که بیشترین سطح کشت بر ازای هر منبع آبی داریم.

رجایی یادآور شد: آبی که در این منطقه برداشت می شود بالای 20 میلیون مترمکعب است و در سال آبی اخیر بیش از 2 متر و 50 سانتی متر این سد افت زیرزمینی داشته و در چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی سد ذخیره ای تغذیه ای قیز قلعه دشت پلنگ دشتی آغاز شد

عملیات اجرایی سد ذخیره ای تغذیه ای قیز قلعه دشت پلنگ دشتی آغاز شد