مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 14:412016-08-27پزشكي

رییس شبکه دامپزشکی قاینات خبر داد واکسیناسیون بیش از 85 هزار راس دام عشایر قاینات


از ابتدای سال جاری تعداد 85 هزار و 817 راس دام سبک و سنگین عشایر شهرستان قاینات واکسینه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، علی گوهری اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به عشایر 85 هزار و 817 راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری در این شهرستان واکسینه شده اند.

وی گفت: با توجه به اینکه تنها منبع درآمد عشایر دامداری و دامپروری است و نیز به علت کوچ های فصلی خطر ابتلا به بیماری های واگیر در دام های آنها بیشتر است بنابراین دامپزشکی نگاه ویژه ای نسبت به خدمت رسانی به این قشر زحمتکش و کم درآمد دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات افزود: واکسیناسیون دام های عشایر هر ساله جزو اولویت های مبارزه ای شبکه بوده و علیه بیماری های شاربن، آبله، انتروتوکسمی، هاری و غیره صورت گرفته است که در این بازه زمانی توسط شبکه مقدار 145 لیتر سم و 59 لیتر شربت در بین دامداران عشایر توزیع شده است.

800 مورد معاینه کلینیکی با همکاری مراکز بخش خصوصی در قاینات گوهری تصریح کرد: 813 مورد فعالیت کلینیکی توسط مرکز درمانی شهرستان قاینات در پنج ماهه سال جاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حساس بودن بسیاری از بیماری های دام و طیور و لزوم اقدامات سریع در ارتباط با مقابله با رخداد بسیاری از بیماری های مشترک و واگیر دامی تمامی مراکز مایه کوبی و درمانی بخش خصوصی دامپزشکی مورد ارزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شبکه دامپزشکی قاینات خبر داد واکسیناسیون بیش از 85 هزار راس دام عشایر قاینات

رییس شبکه دامپزشکی قاینات خبر داد واکسیناسیون بیش از 85 هزار راس دام عشایر قاینات