مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 14:052016-08-27پزشكي

کاهش سه گرمی نمک مصرفی مردم با کاهش نمک در نان


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: با اجرای برنامه کاهش نمک در نان، به میزان سه گرم از نمک مصرفی مردم کاسته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ دکتر زهرا عبداللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد معاونت بهداشت به مناسبت هفته دولت افزود: در راستای سند کنترل و کاهش بیماریهای غیرواگیر که کاهش نمک نیز از جمله آنهاست؛ الان نمک موجود در نان با توجه به اقدامات وزارت بهداشت از2 و3 دهم گرم به کمتر از یک صدم گرم رسیده است.

وی همچنین به اجرای برنامه مشترک استاندارد نان با همکاری سازمان استاندارد در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از سال 1386 در کشور تمام کارخانجات؛ آرد را با دو ریزمغذی آهن و اسید فولیک غنی سازی می کنند و در سه سال گذشته تمام نان های سنتی با این دو ماده غنی شده اند.

وی همچنین از اجرای آزمایشی اثربخشی ویتامین D و روی در نان از پ‍ارسال خبر داد و گفت: در حال حاضر برای کاهش میزان نمک، حذف جوش شیرین و جوهر قند در نان اقدامات خوبی انجام شده ضمن اینکه افزایش میزان سبوس در آرد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر عبداللهی افزود: با توجه به تفاهم نامه مشترک با سازمان استاندارد؛ استانداردهای نان به صورت اجباری در تمام کشور اجرا می شود بطوریکه طبق گزارش های رسیده در بسیاری از استان ها مصرف جوش شیرین به صفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سه گرمی نمک مصرفی مردم با کاهش نمک در نان

کاهش سه گرمی نمک مصرفی مردم با کاهش نمک در نان