مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 11:002016-08-27پزشكي

مقاومت دارویی درمان را با شکست مواجه می کند


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: سرانه مصرف آنتی بیوتیک در کشور نگران کننده است و حتی درمان بیماری ها را با شکست مواجه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران؛ دکتر محمد مهدی گویا در اختتامیه این کنگره افزود: مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب افزایش مقاومت میکروب ها، عفونت ها و ویروس ها می شود که این امر می تواند خطر آفرین باشد.

وی ادامه داد: مقاومت در برابر آنتی بیوتیک درمان ها را با شکست روبه رو می کند بنابراین باید برای کاهش مصرف بی رویه این داور راه کارهایی اندیشیده شود.

گویا آموزش به پزشکان برای کاهش تجویز را یکی از راهکارهای کاهش سرانه مصرف آنتی بیوتیک دانست و گفت: علاوه بر این باید تجویز آنتی بیوتیک را در کشور محدود کرد تا هر متخصصی تنها بتواند چند نوع از این داور را تجویز کند، از این طریق می توان میزان تجویز این دارو را کاهش داد.

وی افزود: علاوه بر این باید دسترسی مردم به این داور را کاهش داد تامصرف بی رویه آنتی بیوتیک کاهش یابد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: متاسفانه امروزه در تهیه برخی از محصولات غذایی دامی از آتنی بیوتیک ها استفاده می شود که مسئولان ذی صلاح باید این موضوع را کنترل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت دارویی درمان را با شکست مواجه می کند

مقاومت دارویی درمان را با شکست مواجه می کند