مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 10:052016-08-27پزشكي

تاثیر 15 درصدی شیمی درمانی در حفظ جان بیماران مبتلا به سرطان مثانه


شیمی درمانی قبل از جراحی مثانه حدود هفت الی 15 درصد به زنده ماندن بیمار کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی انجمن اورولوژی ایران؛ دکتر حسین جمشیدیان افزود: سرطان مثانه یکی از کشنده ترین سرطان های دستگاه ادراری است که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است تومور رشد کرده و به خارج از مثانه گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: رشد سلول های سرطانی در دیواره مثانه که در بیشتر موارد به شکل یک توده گل کلمی است، در صورت عدم درمان ممکن است رشد کرده به خارج مثانه گسترش یابد و یا حتی به اعضای دور دست اندازی کند.

جمشیدیان با بیان اینکه مهمترین عامل ابتلا به سرطان مثانه مصرف سیگار است افزود: در مواردی که توده درگیری عضله داشته باشد می توانیم از شیمی درمانی به عنوان کاهنده متاستاز دوردست استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این احتمال متاستاز با استفاده از کپی برداری چه قبل از جراحی که به نام نیواجوانت تموتراپی و یا بعد از جراحی به نام اجوانت تموترایی گفته می شود صورت می گیرد.

عضو انجمن ارولوژی ایران گفت: نظرهای مختلف در مورد نقش شیمی درمانی وجود دارد که به نظر می رسد که اگر قبل از جراحی داده شود موثرتر خواهد بود و حدود هفت الی 15 درصد به زنده ماندن بیمار کمک کند و اگر به هر علتی بیمار برای درمان جراحی نشود و در صورت متاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر 15 درصدی شیمی درمانی در حفظ جان بیماران مبتلا به سرطان مثانه

تاثیر 15 درصدی شیمی درمانی در حفظ جان بیماران مبتلا به سرطان مثانه