مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 09:402016-08-27اقتصادي

دلواپسی تجار از آینده نرخ دلار


رییس کنفدراسیون صادرات ایران با تشریح حرکت غیر اقتصادی دولت در تعیین نرخ ارز، از دغدغه فعالان اقتصادی نسبت به آینده قیمت دلار خبرداد و گفت: - سیاست ارزی دولت راه را برای افزایش قاچاق باز کرد.

محمد لاهوتی در گفتگو با مهر گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی طی روزهای گذشته اعلام کرده که افزایش نرخ ارز طی سال های گذشته کمتر از نرخ تورم داخلی و خارجی بوده و در یک سال حدود 2.

5 درصد و در سال دیگر تنها 4 درصد افزایش داشته است، در حالیکه این موضوع به هیچ عنوان به نفع تولید و صادرات کشور نیست؛ این در شرایطی است که وزیر اقتصاد از آن به عنوان یک دستاورد در کارنامه خود یاد می کند.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: به این عملکرد دولت، نقدهای جدی وارد است؛ چراکه با سرکوب نرخ ارز و نگه داشتن آن با نوسان دو تا 4 درصدی، عملا قانون برنامه پنجم توسعه که تکلیف کرده نرخ ارز متناسب با تورم داخلی منهای تورم خارجی، هر سال رشد کند، معطل مانده و به آن، بی توجهی شده است.

نکته دیگر این است که وقتی در کشور، وزارت اقتصاد اذعان دارد که تورم در سال گذشته 14 درصد بوده و رشد نرخ ارز 4 درصد به ثبت رسیده، اگر تورم خارجی را هم به آن اضافه کنیم، عملا تولید ایرانی هر سال 8 درصد در بازارهای جهانی گران تر شده است و این دقیقا در تضاد با افزایش صادرات، رونق تولید و حمایت از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلواپسی تجار از آینده نرخ دلار

دلواپسی تجار از آینده نرخ دلار