مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 00:462016-08-26ورزشي

برای چهارمین سال متوالی اجرا شد برگزاری همایشیاد ایام در چالوس


چهارمین همایش فرهنگی، ورزشی و بومی یاد ایام با محوریت کشتی میس میسی در روستای فشکور از توابع بخش مرزن آباد چالوس برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شهرستان چالوس، در ایران در دوران صفویه و زندیه، کشتی و ورزش باستانی و پهلوانی رونق بی سابقه ای یافت به طوری که در هر شهر صدها پهلوان به نام وجود داشت.

در دوران قاجاریه علاقه به این ورزش چنان زیاد شد که در دوران ناصرالدین شاه برای نخستین بار شخصی به نام صاحب الدوله مأمور توسعه کار ورزش کشتی شد و به زودی کشتی چنان رواج پیدا کرد که در تمامی روزهای تعطیل پهلوانان در میادین شهر به کشتی گرفتن می پرداختند.

ورزش کشتی با شرایط، ویژگی ها و قوانین خاص هر ناحیه و منطقه از کشور برگزار می شد، قواعد و آداب و رسوم محلی هر منطقه در این رشته ورزشی تأثیر فراوانی برجای می گذاشت.

به تبع برگزاری انواع بازی های بومی و محلی در روستای فشکور شهرستان چالوس نیز کشتی میس میسی (کشتی مشت در مشت) یکی از ورزش های سنتی منطقه محسوب می شد که به مناسبت های مختلف مانند عروسی، آیین های سنتی تیرماه سیزده شو و 26 عید ماه و جشن خرمن در این روستا برگزار شده و این آیین همچنان نیز ادامه دارد.

در سال های اخیر این بازی های بومی و محلی در قالب جشن ها و جشنواره هایی برگزار می شود، علاقه مندان، گردشگران و مسافرانی که به شهرستان چال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای چهارمین سال متوالی اجرا شد برگزاری همایشیاد ایام در چالوس

برای چهارمین سال متوالی اجرا شد برگزاری همایشیاد ایام در چالوس