مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1395 ساعت 11:102016-08-25سياسي

بررسی وضع آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه


برنامه ششم توسعه از آن وجه در حوزه آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد که اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گرو آن است؛ سند تحولی که تمام رویکردها و فعالیت های آتی وزارت آموزش و پرورش باید مبتنی بر آن باشد.

- پژوهش خبری صدا و سیما: برنامه ششم توسعه از آن وجه در حوزه آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد که اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گرو آن است؛ سند تحولی که تمام رویکردها و فعالیت های آتی وزارت آموزش و پرورش باید مبتنی بر آن باشد.

با این حال تحقق بسیاری از راهکارها و اقدامات تحولی این سند راهبردی، نیازمند اولویت دهی به این اقدامات، پیش بینی اعتبارات، مجوزهای قانونی و هماهنگی و مشارکت سایر دستگاه هاست که این امر در بازه ی پنج ساله، در برنامه های توسعه محقق می شود.

به واسط همین اهمیت است که یکی از دو بند حوزه سیاست های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری ناظر به حوزه آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تأکید بر دوران تحصیلی کودکی و نوجوانی را مورد تأکید قرار داده است.

نسبت لایحه برنامه ششم و سیاست های کلی برنامه ششم بررسی لایحه برنامه ششم توسعه نشان می دهد که در تنظیم مواد این لایحه به سیاست های کلی برنامه ششم در حوزه آموزش و پرورش توجه نشده است یا این توجه بسیار حداقلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضع آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه

بررسی وضع آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه