مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1395 ساعت 10:252016-08-25پزشكي

ایرانیان هرسال 11 هزار میلیاردتومان فست فود می خورند


در حال حاضر 30 درصد مردم کشور دچار کم خونی هستند و 70 درصد با کمبود ویتامین D مواجهند؛ با این حال آمار مشکلی را از مردم حل نمی کند و باید به فکر حل اساسی مسأله امنیت غذایی باشیم - عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نان های تولید شده در نانوایی های کشور استاندارد و سالم نیستند.

7 استان ناامنی غذایی دارند؛ یعنی به غذای سالم و جامع دسترسی ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشهروند ایرانی ها هر سال 11 هزار میلیارد تومان فست فود می خورند.

این را عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حالی اعلام کرد که بررسی ها نشان می دهد 40 تا 50 درصد مردم کشور دچار اضافه وزنی و چاقی هستند.

روز گذشته که نشست خبری با موضوع برگزاری چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی برپا شد، موضوعات قابل تأملی درباره وضع سلامتی ایرانیان و تغذیه آنها هم تشریح شد.

کوروش جعفریان که عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، آمار مصرف بالای فست فود در کشور را اعلام کرد و گفت: مصرف بالای فست فود یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت افراد و نشان دهنده مصرف میزان بالای غذا در خارج از خانه است.

آمارها نشان می دهد آمریکایی ها 30 درصد مواد غذایی را خارج از خانه مصرف می کنند و این عدد در ایران به 20 درصد رسیده است، این عدد زنگ خطر است و نشان می دهد که مصرف غذای خانگی در کشور به شدت کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانیان هرسال 11 هزار میلیاردتومان فست فود می خورند

ایرانیان هرسال 11 هزار میلیاردتومان فست فود می خورند