مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1395 ساعت 11:462016-08-24اقتصادي

افزایش سرعت گزایش زنان به اعتیاد در کشور


مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سرعت اعتیاد و گرایش زنان به مواد مخدر در کشور 2 برابر شده است و همه باید در قبال این زنگ خطر حساس باشیم.

- حمید صرامی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی شیوه های مبارزه با مواد مخدر در اراک افزود: بر اساس ارزیابی مطالعات سوء مصرف مواد که در سال 86 در کشور انجام شد، حدود پنج درصد از زنان و دختران به سمت مصرف مواد افیونی گرایش داشتند که این رقم در تحقیق شیوع شناسی سال 90 به حدود 9 و سه دهم رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس علت شناسی بروز اعتیاد در جامعه، اضطراب و استرس از جمله مهمترین عوامل ریشه ای در دامن زدن به گرایش مصرف مواد مخدر در بین زنان است.

دبیر اتاق فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: بر اساس تحقیق سال 92 ،حدود 23 و 6 دهم درصد جمعیت بین 15 تا 64 سال کشور از یکی از اختلال های خرد شامل اضطراب، استرس و افسردگی رنج می برند که سهم زنان در این اختلال ها از مردان پیشی گرفته و تحقیقات نشان می دهد که شیوع اعتیاد در زنانی که از این اختلال ها رنج می برند چند برابر مردان کشور است.

صرامی گفت: فقدان اطلاعات، فقر مهارت دختران و زنان از سوء مصرف مواد مخدر، گرایش به مواد مخدر برای کسب آرامش و لذت کاذب، رهایی از استرس ها، ضعف امکانات تفریحی از جمله عوامل روی آوری افراد جامعه به خصوص زنان به مواد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرعت گزایش زنان به اعتیاد در کشور

افزایش سرعت گزایش زنان به اعتیاد در کشور