مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1395 ساعت 23:112016-08-23بين الملل

علیرضا کریمی کدام روسیه به همدان آمد؛ کدام غرور ملی جریحه دار شد؟


الگوی روابط ایران و روسیه از خصومت – رقابت به الگوی رقابت – همکاری تغییر یافته است؛ بدان معنا که قطعا در مواردی رقابت های جدی بین ایران و روسیه به چشم می خورد اما زمینه های قابل توجهی نیز برای همکاری وجود دارد.

- گروه بین الملل تاکید کرد که روس ها برای تقابل با بحران تروریسم سلفی تکفیری و به دلایلی دیگر، به ایرانی قوی در خاورمیانه نیاز دارند.

مهر ماه سال گذشته، روس ها عملا در نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه با ایران وارد جبهه نظامی مشترک شدند و حضور مستشاری ایران در این کشور را با حملات هوایی خود تکمیل کردند.

هرچند حملات روسیه به تروریست های سلفی فراز و نشیب به خود دیده، اما روشن است که راهبرد مسکو در تقابل با بحران تروریسم در خاورمیانه راهبردی مبتنی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

با این وجود، خبری که اخیرا در خصوص استفاده موقت جنگنده های روسیه از پایگاه شهید نوژه همدان برای حمله به اهداف تروریست ها در خاک سوریه منتشر شد، نشان می داد که ابعاد همکاری های ایران و روسیه وارد صفحه جدیدی شده است.

بعد از سال 1973 که گفته می شود ایران به هواپیماهای شوروی اجازه داد در جریان جنگ یوم کیپور برای برخی کشورهای عربی تجهیزات ببرند، این اولین باری است که فضای ایران بر روی جنگنده های خارجی گشوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علیرضا کریمی کدام روسیه به همدان آمد؛ کدام غرور ملی جریحه دار شد؟

علیرضا کریمی کدام روسیه به همدان آمد؛ کدام غرور ملی جریحه دار شد؟