مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1395 ساعت 08:402016-08-21بين الملل

ریشه های جنگ و دعوا در روابط زناشویی


ریشه تمامی دعوا و اختلافات زن و شوهر به سه کلمه مرسوم بر می گردد که در مکالمات روزانه به کرات مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، دعوا و کشمکش بخش جدایی ناپذیر روابط عاطفی محسوب می شود و کمتر زن و شوهری را می توان یافت که درگیر این مسئله نباشند، چه بسا این اتفاقات ممکن است موفق ترین و باتجربه ترین زوج ها را نیز دچار مشکل کند.

روانشناسان می گویند شرکای عاطفی هنگام دعوا کمتر فکر کرده و بیشتر از زبان خود برای تخلیه احساساتشان استفاده می کنند،این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد پاسخ مناسبی به عواطف همسرش نمی دهد، با درک ریشه دعواهای زناشویی می توان احساسات را تا حدود زیادی کنترل کرده و کشمکش ها را به حداقل رساند.

استفاده از واژه های مناسب حین مکالمه با همسر یکی از راهکارهای مقابله با این مسئله به شمار می رود.

بکارگیری واژه های توهین آمیز و ناراحت کننده، درست به اندازه کلمات محبت آمیز می تواند تاثیرگذار باشد،در حقیقت، رابطه تنگاتنگی بین جملات رد و بدل شده بین زوجین و موفقیت و کیفیت رابطه زناشویی شان وجود دارد.

روانشناسان ریشه بسیاری از تنش ها و اختلافات میان زوجین را در سه واژه کلیدی زیر جستجو کرده اند: 1- باید زمانی که به همسرتان می گویید: باید (نباید) این کار را انجام دهی این ذهنیت در فرد به وجود می آید که شما در مقام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های جنگ و دعوا در روابط زناشویی

ریشه های جنگ و دعوا در روابط زناشویی