مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1395 ساعت 13:012016-07-31دانش

ساخت نانوحامل جدید داروهای سرطانی در دانشگاه امیرکبیر


محقق جوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با راهنمایی و مشاوره استادان ایرانی و آمریکایی از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و میامی، نانوحامل جدیدی بر پایه قند و پلی فنول ساخت؛ - که قادر به رهایش هوشمند داروهای سرطانی در مغز و کبد است.

اخبار دانشگاهی را از کانال اخبار دانشگاهی SNN.

ir" دنبال کنید به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبادالله اسدی، دانشجوی دکتری شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره طرح تحقیقاتی خود با عنوان "سنتز نانوحامل هایی برپایه پلیمرهای قالب مولکولی" اظهار کرد: کار بر روی این موضوع را از حدود هفت سال قبل و از دوره کارشناسی ارشد آغاز کرده و در دوره دکتری هم پیگیری کرده ام که بخشی از آن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک بخش هم در دانشگاه میامی آمریکا انجام شده است.

وی افزود: این پروژه درباره سنتز نانوکامپوزیت ها بود که در آن، از قندها که برای بدن کاملا بی ضرر هستند و همینطور از پلی فنول ها مثل تانیک اسید یک حامل هایی بر پایه پلیمرهای قالب مولکولی ساختیم و آنها را روی نانوذرات آهن قرار دادیم تا بتوانیم آنها را به صورت یک دارورسانی هدفمند به قسمت هایی از بدن که مدنظرمان است بفرستیم.

اسدی، دو چالش عمده در رابطه با نانوحامل ها را شامل رساندن دارو به سلولهای سرطانی و رساندن دارو به مغز عنوان کرد و گفت: به خاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوحامل جدید داروهای سرطانی در دانشگاه امیرکبیر

ساخت نانوحامل جدید داروهای سرطانی در دانشگاه امیرکبیر