مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1395 ساعت 10:262016-07-31بين الملل

خطبه های جمعه یکسان، اختلافات الازهر و وزارت اوقاف مصر را آشکار کرد


در پی تصمیم وزارت اوقاف مصر برای یکسان سازی خطبه های نماز جمعه در سراسر مصر، اختلافات پنهان موسسه های مذهبی مصر آشکار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، وزارت اوقاف مصر روز 12 جولای گذشته اعلام کرده بود می خواهد کمیته ای برای یکسان سازی خطبه های نماز جمعه در سراسر مصر تشکیل دهد بدون اینکه هیأت علمای ارشد مسلمان مصر که زیر نظر شخص احمد الطیب شیخ الازهر قرار دارد در این تصمیم گیری دخالتی داشته باشد.

این مسأله که با واکنش تند الازهر مواجه شد به جنجالی در میان دو موسسه دینی در مصر تبدیل شده و اختلاف های پنهانی آنها را آشکار کرده است.

روزنامه آمریکایی هافینگتن پست ، نوشت هیأت علمای ارشد مصر در اعتراض به این طرح که طی آن خطبای جمعه مصر باید سخنرانی خود را از روی متن های از پیش تعیین شده به وسیله وزارت اوقاف قرائت کنند اعلام کرده بود که این روش در نهایت به سطحی شدن دیدگاه های خطبای جمعه و ناتوانی آنها در بررسی و تحلیل دیدگاه های انحرافی منجر می شود.

بر اساس این گزارش افکار عمومی به این اختلاف به عنوان جنگ قدرت دو نهاد دینی در مصر نگاه می کنند که هر کدام می خواهد سلطه مطلق را در مسأله گفتمان مذهبی در مصر داشته باشد تا به این ترتیب به دایره قدرت دولت نزدیک تر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطبه های جمعه یکسان، اختلافات الازهر و وزارت اوقاف مصر را آشکار کرد

خطبه های جمعه یکسان، اختلافات الازهر و وزارت اوقاف مصر را آشکار کرد