مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1395 ساعت 07:552016-07-31پزشكي

درمان موفقیت آمیز پلاسما در قائم شهر


در این روش نوین، پلاسمای خون بیمار پس از تصفیه و بیماری زدایی بوسیله کانال وریدی دیگر به بدن بیمار بازگشت داده می شود - نخستین بار در کشور روش درمان پلاسما فرزیس در بیمارستان ولی عصر قائم شهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما، دکتر سید حسن مرتضوی متخصص مغز و اعصاب گفت: در این روش درمانی که شبیه عمل دیالیز است، خون بیمار 57 ساله از مسیر وریدی وارد دستگاه پلاسما فرز و پس از تصفیه، از مسیر و کانال دیگر دوباره به بدن بیمار بر گردانده شد.

به گفته وی، اختلالات ایمنی بدن و ضعف و نارسای های تحتانی بدن از نشانه ها و علائم این بیماری است که کنترل نکردن و درمان نشدن به موقع این بیماری، فرد مبتلا را زمین گیر خواهد کرد.

این متخصص مغز و اعصاب درباره مزیت های روش درمان پلاسما فرزیس نسبت به روش های رایج و معمول گفت: در این روش نوین ، پلاسمای خون بیمار پس از تصفیه و بیماری زدایی بوسیله کانال وریدی دیگر به بدن بیمار باز گشت داده می شود اما در روش قدیمی ، امکان برگشت پلاسمای خون بعد از بیماری زدایی به بدن وجود ندارد و به ناچار از فرآورده پلاسمایی فرد سالم به بدن بیمار تزریق می شود که این روش عوارض جانبی برای بیمار در پی دارد.

در روش درمان پلاسما فرزیس ، بیمار در پنج مرحله مورد این عمل قرار می گیرد و زمان هر عمل نیز بیش از شش ساعت خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان موفقیت آمیز پلاسما در قائم شهر

درمان موفقیت آمیز پلاسما در قائم شهر