مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1395 ساعت 17:552016-07-30اقتصادي

55 درصد ازاهداکنندگان خون در استان اصفهان مستمر هستند


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت : ازهر هزار نفر اصفهانی 27 نفر اهدا کننده خون هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مجید زینلی در سالروز تاسیس انتقال خون و روز ملی اهدای خون در کشور گفت : اهداء خون در اصفهان از شاخص کشوری بالاتر است .

وی استقبال اصفهانی در کمک به نوعدوستان خود را خوب ارزیابی کرد و افزود : 55 درصد ازاهداکنندگان خون در استان اصفهان مستمر هستند درحالیکه شاخص اهدا کنندگان مستمر خون کشور 51درصد است.

وی بابیان اینکه اداره کل انتقال خون استان اصفهان درجایگاه سوم کشور قرار دارد گفت: در کلانشهر اصفهان تنها دو مرکز انتقال خون فعال است وجمعیت در دسترس برای شرکت در اهدای خون کم است ونیازمند مشارکت بیشتر خیران برای احداث مراکز انتقال خون است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان مشارکت مردان در اهدای خون را 97 درصد اعلام کردو افزود: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند درحالیکه سه درصد از این جمعیت در زمینه اهدای خون مشارکت دارند.

مجید زینلی افزود: با اهدای یک واحد خون نوعدوستان جان سه نفر نجات می یابد.

وی خون های اشعه دیده ، پلاکت فرز وخون های فیلتر شده برای بیماران تالاسمی را از محصولات نوین و به روز دنیا استحصال شده از خون های اهدایی به مراکز انتقال خون برشمردو گفت: فرآورده های خونی استحصال شده علاوه بر تامین مراکز درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

55 درصد ازاهداکنندگان خون در استان اصفهان مستمر هستند

55 درصد ازاهداکنندگان خون در استان اصفهان مستمر هستند