مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1395 ساعت 10:252016-07-30اجتماعي

قُرُق اختصاصی واگذاری به عرصه شخص نیست


مدیرکل شکار و صید سازمان محیط زیست کشور گفت: قُرُق های اختصاصی واگذاری به عرصه شخص نیست و دارندگان این قرق ها باید مجوز ویژه سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند.

- علی تیموری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما " افزود: قُرُق اختصاصی یک ظرفیتی است برای مناطق آزاد کشور و ربطی به مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست ندارد.

وی ادامه داد: دارندگان قُرُق اختصاصی رسما حق شکار و برداشت از منطقه تحت حمایت خود را ندارند و باید مجوز ویژه شکار از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کنند.

مدیر کل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: قرق های اختصاصی فقط در بازه زمانی ده ساله و صرفا برای حفظ و حمایت از حیات وحش در اختیار افراد قرار می گیرد و دارندگان حتی اجازه فنس کشی در محدوده این اراضی را ندارند.

تیموری بیان کرد: از دو سال گذشته تاکنون طرح قُرُق های اختصاصی در استانهای یزد ،کرمان و خراسان اجرا شده و در استان های یزد و کرمان رشد برخی گونه های حیات وحش از هفتاد راس گونه چهارپا به پانصد راس رسیده است.

وی ادامه داد: باتوجه به امکانات و کمبود نیروی انسانی در سازمان حفاظت محیط زیست، حمایت بخش خصوصی در نگهداری و حمایت از حیات وحش اقدام بسیار موثری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قُرُق اختصاصی واگذاری به عرصه شخص نیست

قُرُق اختصاصی واگذاری به عرصه شخص نیست