مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1395 ساعت 09:002016-07-28پزشكي

آبیاری مزارع با فاضلاب انکار ناپذیر است


امروزه تصفیه فاضلاب چندان در کشور جدی گرفته نمی شود و فقط هر از چند گاهی موجی نسبت به نحوه آبیاری مزارع در کشور ایجاد می شود که با برخورد مسئولان محلی و استانی جلوی پیشروی بخشی از کار گرفته می شود و بی شک این گونه اقدامات تکرارپذیر است - خطرات بهداشتی قابل توجهی در استفاده از فاضلاب تصفیه نشده برای آبیاری مزارع سبزی و باغ های میوه وجود دارد.

فاضلاب های شهری می توانند شامل مخلوطی از آلودگی های بیولوژیکی و شیمیایی باشند.

فاضلاب شهری حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین و سمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآرمان، فلزات سنگین با توجه به ثبات شیمیایی، تجزیه پذیری ضعیف و داشتن قدرت تجمع زیستی در بدن موجودات زنده به سرعت تبدیل به آلاینده های سمی می شوند.

بیشترین و خطرناک ترین آثار مسمومیت به وسیله فلزات سنگین، در مراحل رشد و نمو انسان رخ می دهد و باعث رشد سریع سیستم های بدن در جنین، نوزاد و کودکان خردسال می شود.

وجود فلزات سنگین در آب آشامیدنی نوزادان شیرخوار و خردسالان می تواند باعث کند ذهنی و اختلال در یادگیری، اختلال در حافظه، آسیب دیدن سیستم عصبی و اختلالات حرکتی نظیر تشنج یا بیش فعالی آنها شود.

با وجود اینکه در سال های اخیر اخبار متعددی درباره اقدامات مقطعی برای مدیریت سیستم آب و فاضلاب و امحای محصولات آلوده در کشور به گوش می رسد، با این وجود تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری مزارع با فاضلاب انکار ناپذیر است

آبیاری مزارع با فاضلاب انکار ناپذیر است