مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1395 ساعت 02:512016-07-27سياسي

سرمقاله رسالت هزینه و فایده یک محاکمه


آیا در عربستان تاکنون به جنحه و جنایات وقوع یافته علیه اتباع ما رسیدگی و حقوق اتباع ما در محاکم آنها استیفاء شده که ما در کشور خود علیه اتباع خود به اتهام حمله به سفارت آنها اقامه دعوا کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی " روزنامه رسالت در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: قوه قضاییه مرجع تظلمات مردم است.

ورود به رسیدگی به تخلفات و صدور آراء و نتایج و عواقب آن از باب گسترش عدل و عدالت آن هم در شرایط زمانی و مکانی خاص هر محاکمه اهمیت می یابد فی المثل محاکمه به موقع و اجرای حکم جنایت اتفاق افتاده در پل مدیریت در محل یا جنایت سعادت آباد که هر دو احساسات مردم را جریحه دار کرده بود اثر بازدارندگی مثبتی داشت که اگر در زمانی دیگر محاکمه می شدند و در مکانی دیگر (مثلا محوطه زندان) حکم اجرا می شد فاقد اثر بازدارندگی و مثبتی بود.

بر این مبنا لحاظ شرایط زمانی و مکانی در ورود یا عدم ورود به محاکمه جوانانی که به عنوان بخشی از مردم در اعتراض به اقدامات جنایتکارانه آل سعود به سفارت عربستان در تهران و مشهد حمله کردند امروز اهمیت مبنایی می یابد و مراتب این اهمیت به شرح زیر است.

البته تردیدی نیست که حمله به سفارت عربستان و هر سفارتخانه ای مغایر با موازین و مقررات بین المللی است اما ؛1- اصل رفتار متقابل از اصول پذیرفته شده در مناسبات بین الملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمقاله رسالت هزینه و فایده یک محاکمه

سرمقاله رسالت هزینه و فایده یک محاکمه