مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1395 ساعت 10:002016-07-26فناوري

اعتیاد مادران به اینترنت و اختلال شخصیتی در کودکان


مادرانی که بیشتر وقت خود را به استفاده از شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند به طور حتم کودکانی منزوی و گوشه گیر خواهند داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، ابراهیمی مقدم روان شناس اظهار داشت: اعتیاد بیش از اندازه به اینترنت و شبکه های پیام رسان برای مادرانی که فرزند خردسال دارند، می تواند آسیب زا باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در سالهای اخیر با ورود شبکه های مجازی به زندگی مردم و اعتیاد اکثریت اشخاص جامعه به این شبکه ها، کودکان زیادی از حداقل ارتباط با مادر محروم مانده اند که این مسئله در طولانی مدت می تواند سبب بروز آسیب و ناهنجاری های اجتماعی باشد.

ابراهیمی مقدم افزود: مادرانی که بیشتر ساعات روز را به استفاده از فضای مجازی اختصاص می دهند علاوه بر اینکه فرزند خود را از ارتباط عاطفی و سالم محروم داشته اند، الگوی نامناسبی برای آنان خواهند شد چرا که کودک با الگوبرداری نادرست از رفتار مادر فضای مجازی را به عنوان اصلی ترین بخش زندگی خویش می پذیرد و این امر در طولانی مدت سبب ظهور افرادی منزوی و گوشه گیر و دارای شخصیتی تکامل نیافته در جامعه خواهد شد.

وی در پایان گفت: مادران با حفظ تعادل در استفاده از فضای مجازی و برقراری ارتباطی سالم و عاطفی با فرزند خود می توانند از بروز مشکلات شخصیتی و اختلالات روانی کودک که ممکن است بر اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد مادران به اینترنت و اختلال شخصیتی در کودکان

اعتیاد مادران به اینترنت و اختلال شخصیتی در کودکان