مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1395 ساعت 21:402016-07-25پزشكي

تولد نخستین نوزاد ناقص الخلقه بر اثر زیکا در اروپا


محققان بر این باورند که احتمالا دهها هزار کودک ناقص الخلقه در مدت شیوع بیماری زیکا در مناطق آمریکای لاتین و کاراییب به دنیا آمده باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما" به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان بیمارستانی در بارسلونا اعلام کردند زنی که به ویروس زیکا آلوده بود امروز دوشنبه نوزادی با نقص مغزی از نوع میکروسفالی به دنیا آورد.

چندی پیش نوزادی در اسلوونی با میکروسفالی شدید به دنیا آمد، ولی احتمال دخالت ویروس زیکا در این مورد قطعی نشد و بر این اساس، تولد نوزاد اسپانیایی، نخستین مورد از نقص مادرزادی نوزاد بر اثر آلودگی مادر به ویروس زیکا محسوب می شود.

محققان علوم پزشکی اعلام کردند در مدت شیوع بیماری زیکا احتمالا دهها هزار نوزاد ناقص در کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کاراییب نیز به دنیا آمده اند.

بررسی محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه نیچر میکروب شناسی Nature Microbiology منتشر شد نشان می دهد در این مدت 94 میلیون و چهارصد هزار نفر از جمله یک میلیون و 650 هزار زن باردار، با ویروس زیکا آلوده شده اند.

هشتاد درصد از مبتلایان، علائم خفیف دارند که حتی ممکن است متوجه بیماری خود نشوند و بین یک تا 13 درصد از مادران مبتلا هم ممکن است نوزادان میکروسفال به دنیا بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد نخستین نوزاد ناقص الخلقه بر اثر زیکا در اروپا

تولد نخستین نوزاد ناقص الخلقه بر اثر زیکا در اروپا