مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1395 ساعت 11:202016-07-25پزشكي

شیوع کمتر از 2 درصدی هپاتیت B در کشور


با واکسیناسیون نوزادان و کنترل مراکزی همچون مراکز درمانی و آرایشگاه ها و سایر مراکز توانسته ایم شیوع هپاتیت B را به کمتر از 2 درصد برسانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ دکتر سید موید علویان در نشست خبری روز جهانی هپاتیت افزود: 22 می مصادف با 7 مرداد روز جهانی هپاتیت است و هدف از این روز؛ برنامه ریزی بیشتر برای کنترل بیماری هپاتیت است.

وی گفت: شیوع هپاتیت B در کشور در20 سال گذشته بیش از 5 درصد بود اما با واکسیناسیون نوزادان و کنترل این بیماری در مراکز درمانی، آرایشگاه ها و سایر مراکز به کمتر از 2 درصد رسیده است.

دکتر علویان اضافه کرد: در حال حاضر شیوع این بیماری در اغلب استان های کشور به جز سیستان و بلوچستان و گلستان به زیر 2 درصد رسیده است.

وی افزود: درمان هپاتیت B در کشور تا کنون بسیار موفقیت آمیز بوده است و دانش فنی و امکانات آزمایشگاهی کافی هم برای کنترل هپاتیت B در کشور وجود دارد و امیدواریم با حمایت بیمه ها بتوانیم تا سال 1410 این بیماری را با شیوع کمتر از نیم درصد ریشه کن کنیم.

رییس شبکه هپاتیت کشور گفت: یکی دیگر از موفقیت های ما در درمان هپاتیت c نیز کاهش شیوع آن در بیماران دیالیزی از 18 درصد به 3 درصد در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر مهم ترین گروه در معرض هپاتیت B معتادین و افراد پر خطر در زندان ها هستند که با برنامه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع کمتر از 2 درصدی هپاتیت B در کشور

شیوع کمتر از 2 درصدی هپاتیت B در کشور