مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1395 ساعت 15:512016-07-24حوادث

آیا نظارتی بر مراکز معاینه فنی وجود دارد؟/ رابطه معاینه فنی و میزان تصادفات


حادثه اخیر آتش سوزی اتوبوس در اتوبان قم نشان داد که گویا مسئولان ناظر بر معاینه فنی اتوبوس ها جدیت لازم را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری فارس"، سایت خبر فوری نوشت: معاینه فنی اتوبوس های عمومی هنگام سفر امری لازم و نظارت بر عملکرد صحت وسقم این معاینه ضروری است ضمن اینکه قوانین سختگیرانه در صدور اسناد آن ویژگی مهمی است که باید مسئولان با حساسیت ویژه ای آنرا را پیگیری کنند.

با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی تصادفات خودروهای عمومی به ویژه اتوبوس ها، نقایص فنی موجود در آنهاست و متاسفانه به علت عملکرد ضعیف مراکز معاینه فنی کشور اتوبوس زیادی با داشتن نقایص فنی اقدام به جابه جایی می کنند لزوم بر دستگاه های تخصصی آن و صدور برگه های امری واجب تلقی است.

معاینه فنی به شیوه صحیح و قانونی امری لازم و واجب است اما شلوغی و یا اهمال های صورت گرفته در صدور برخی اسناد آن باعث بروز حوادث ناگواری شده که برخی اوقات غیرقابل جبران است.

در چند سال گذشته به دلیل تعداد کم مراکز معاینه فنی اتوبوس ها، برخی مواقع برگه های فنی بدون معاینه صادر می شد اما در حال حاضر با گسترش این مراکز صدور آن سریع تر شده است ولی لزوم نظارت بر صدور اسناد و برگه های معاینه فنی از سوی نهادهای نظارتی باید امر جدی تر تلقی شده و با بازرسی های سرزده این موضوع ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نظارتی بر مراکز معاینه فنی وجود دارد؟/ رابطه معاینه فنی و میزان تصادفات

آیا نظارتی بر مراکز معاینه فنی وجود دارد؟/ رابطه معاینه فنی و میزان تصادفات