مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1395 ساعت 11:312016-07-24بين الملل

فارس گزارش می دهد سردرگمی دولت پاکستان در تعطیلی مدارس وابسته به گولن


بعد از درخواست رسمی ترکیه از پاکستان برای تعطیلی مدارس و سازمان های تحت سرپرستی فتح الله گولن، ادامه فعالیت این نهادها که از 20 سال پیش تاکنون نشانه روابط دوستانه ترکیه و پاکستان بوده به چالش کشیده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس"، بعد از درخواست رسمی ترکیه برای تعطیلی مدارس و سازمان های تحت سرپرستی فتح الله گولن ادامه فعالیت این نهادها که از 20 سال پیش تا کنون نشانه روابط دوستانه ترکیه و پاکستان بوده به چالش کشیده شده است.

نهادهای وابسته به گولن تحت قوانین بین المللی در پاکستان فعال شده و تا قبل از کودتای نظامی در ترکیه هیچ فعالیت منفی از این سازمان ها دیده نشده است.

به دلیل روابط نزدیک نواز شریف نخست وزیر پاکستان با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دولت این کشور به شدت تحت فشار است تا علیه سازمان ها و نهادهای تحت سرپرستی گولن وارد عمل شود.

پاکستان مدارس تحت سرپرستی گولن را تعطیل کند دفتر وزارت امور خارجه پاکستان برای بررسی درخواست سفیر ترکیه برای تعطیلی سازمان های تحت سرپرستی گولن اجلاس ویژه تشکیل داد تا این موضوع را با دقت بیشتری بررسی کند.

مدرسه های گولن در شهرهای بزرگ پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور، کراچی و حیدرآباد فعال هستند که تعداد دانش آموزان هر مدرسه به 1500 نفر می رسد و در مجموع بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد سردرگمی دولت پاکستان در تعطیلی مدارس وابسته به گولن

فارس گزارش می دهد سردرگمی دولت پاکستان در تعطیلی مدارس وابسته به گولن