مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1395 ساعت 09:562016-07-24اقتصادي

فرار سرمایه خارجی از ایران در یک سالگی برجام!


طبق آخرین گزارش سازمان توسعه و تجارت ملل متحد، کمترین میزان سرمایه گذاری خارجی ایران در یک دهه اخیر در سال نخست پس از برجام رقم خورده است! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، این گزارش نشان می دهد که سرمایه گذاری خارجی ایران در نخستین سال بعد از برجام نه تنها رشد نداشته بلکه با کاهش 2/7 درصدی به دو میلیارد و پنجاه میلیون دلار رسیده که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

بدترین گزارش آنکتاد درباره وضع سرمایه گذاری خارجی در ایران در شرایطی منتشر شد که در یک سال گذشته طبق اعلام سازمان توسعه تجارت 150 هیئت خارجی از 5 قاره جهان به تهران آمدند، اما به نظر می رسد بازدید آنها از پایتخت کشورمان به یک قرارداد سرمایه گذاری خارجی هم منجر نشده است.

همچنین روند سرمایه گذاری خارجی در کشور هم برای سومین سال پیاپی در مسیر کاهش قرار گرفته است به طوری که از 5 میلیارد دلار در آخرین سال فعالیت دولت دهم به 2 میلیارد و 50 میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

این در حالی است که وضعیت سرمایه گذاری خارجی ایرانیان خارج از کشور طی سال های فعالیت دولت حسن روحانی افزایش چشمگیری داشته و از 89 میلیون دلار در سال 2014 به 139 میلیون دلار در سال 2015 رسیده، اما متاسفانه یک ریال آن هم به داخل مرزهای کشور نیامده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار سرمایه خارجی از ایران در یک سالگی برجام!

فرار سرمایه خارجی از ایران در یک سالگی برجام!