مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1395 ساعت 19:412016-07-23بين الملل

لاوروف: امیدواریم ترکیه به استفاده تروریست ها از خاک این کشور پایان دهد


وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه توسعه روابط مسکو-آنکارا تا حد زیادی به نحوه حل بحران سوریه بستگی دارد، ابراز امیدواری کرد که دولت ترکیه مانع استفاده تروریست ها از خاک این کشور شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه بار دیگر گفت که تروریست ها از خاک ترکیه برای جذب نیرو و پشتیبانی استفاده می کنند.

او در مورد چشم انداز توسعه روابط مسکو و آنکارا گفت: این مسئله تا حد زیادی به نحوه همکاری برای حل بحران سوریه بستگی دارد.

وی افزود: زمانی که هواپیمای ما ساقط شد، ما تصمیمات خود برای توقف تماس ها را اعلام کردیم.

در طول بحث هایی که در مورد بحران سوریه داشته ایم، ما مستندات زیادی ارائه کردیم که ثابت می کند اراضی ترکیه برای پشتیبانی تروریست ها و اعزام شبه نظامیان به سوریه، مورد استفاده قرار می گیرد.

این مستندات هنوز هم روی میز است.

روابط روسیه و ترکیه از اواخر پارسال و پس از آنکه جنگنده های ترکیه ای یک فروند بمب افکن روس را در نزدیکی مرز سوریه ساقط کردند، به پایین ترین سطح رسید.

با این حال دو طرف از ماه گذشته و پس از آنکه رجب طیب اردوغان با ارسال نامه ای به همتای روس اش، تلویحا از او عذرخواهی کرد، اعلام کردند که روابط خود را از سر می گیرند و به دنبال توسعه مناسبات دوجانبه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: امیدواریم ترکیه به استفاده تروریست ها از خاک این کشور پایان دهد

لاوروف: امیدواریم ترکیه به استفاده تروریست ها از خاک این کشور پایان دهد