مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1395 ساعت 11:552016-07-02فرهنگي

پایان تدوین مستند «سهراب شهیدثالث»


امید عبدالهی تهیه کننده و کارگردان مستند بلند سفر طولانی سهراب که پرتره ای درباره ی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید و برجسته ایرانی است، از پایانِ فرایند تدوین این پروژه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مستند- پرتره که مراحل پژوهش و تولید آن از ابتدای سال 1393 آغاز شده، بر یکی از مهمترین دوران زندگی سهراب شهیدثالث یعنی مقطعی که وی موفق به ساخت دو فیلم مهم یک اتفاق ساده و طبیعت بی جان می شود، تمرکز دارد و به ارتباط میان آثار این فیلمساز پیشرو و مسیر پُر فراز و نشیب زندگی اش می پردازد.

امید عبدالهی درخصوص روند تولید این فیلم مستند که بیش از دو سال به طول انجامیده، اظهار داشت: شخصیت منحصر به فرد سهراب شهیدثالث و جایگاه ویژه فیلم هایش در تاریخ سینمای ایران از یک سو و مهاجرت او و عدم دسترسی مناسب به منابع تحقیقاتی و آرشیوی از سوی دیگر، باعث شد که مراحل پژوهش و نگارش فیلمنامه زمان بسیار طولانی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: یکی از مهم ترین چالش هایی که ما در مسیر ساخت این پروژه با آن رو به رو بودیم، فرم ساختاری فیلم بود که از ابتدا برای آن انتخاب کرده بودیم؛ به این معنا که تصمیم گرفتیم فیلم را با رویکردی روایی بسازیم و از گنجاندن هرگونه مصاحبه و گفتگوی مستقیمی در آن خودداری کنیم که همین امر باعث طول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تدوین مستند «سهراب شهیدثالث»

پایان تدوین مستند «سهراب شهیدثالث»