مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1395 ساعت 23:112016-07-01سياسي

نماینده ولی فقیه در گیلان: مسجد بهترین مکان برای پیدا کردن دوستان الهی است


نماینده ولی فقیه در گیلان، دوست یابی را یکی از آیین های زندگی عنوان کرد و گفت: رمضان ماه دوست یابی محسوب می شود و مسجد بهترین مکان برای پیدا کردن دوستان الهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی شامگاه جمعه در درس تفسیر سوره عنکبوت اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) پس از نجات از آتش نمرودیان سرزنش، توبیخ و رهنمود بت پرستان را رها نکرد.

وی به تحلیل روانشناسی و اجتماعی حضرت ابراهیم (ع) نسبت به بت پرستان اشاره کرد و افزود: حضرت ابراهیم (ع) به بت پرستان یادآور شد؛ بت ها نمی توانند در دنیا و آخرت برای شما شفابخش باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بت پرستان فکر می کردند بت ها آنها را به دایره ویژه ای متکی می کنند، تصریح کرد: در زمان جاهلیت تعداد 360 بت را به عنوان نماد یک قبیله در مکه جمع آوری کردند تا مایه وحدت و یکپارچگی آنها باشد و بتواند کیان آنها را در برابر قبیله های دیگر حفظ کند.

قربانی متذکر شد: در زمان جاهلیت بت پرستی ممکن بود عامل سرگرمی بت پرستان باشد اما در آخرت به دلیل اینکه حقیقت آشکار است، مردم متوجه می شوند بت ها قدرت شفاعت و نجات انسان ها را ندارند و کارهایی که در دنیا انجام دادند، پوچ است.

وی با اشاره به اینکه قرآن می فرماید؛ آنها که دوستان خود را به فساد دعوت کردند در قیامت نسبت به همدیگر اظها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ولی فقیه در گیلان: مسجد بهترین مکان برای پیدا کردن دوستان الهی است

نماینده ولی فقیه در گیلان: مسجد بهترین مکان برای پیدا کردن دوستان الهی است