مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1395 ساعت 14:552016-06-30بين الملل

نیم نگاهی به فلسفه روز قدس و کارکردهای آن


روز قدس بیانگر این واقعیت است که آزادسازی فلسطین جز از طریق مقاومت و پشتیبانی جهان اسلام از این آرمان امکان پذیر نخواهد شد.

- امروزه با گذشت نزدیک به 7 دهه از زمان اشغال فلسطین که همچنان با استمرار تلاش های حریصانه صهیونیست ها برای تغییر بافت جغرافیایی و جمعیتی این سرزمین بخصوص در قدس و زمینه چینی برای اخراج باقیمانده فلسطینی ها درجهت دستیابی به تشکیل دولت خالص یهودی همراه است، اهمیت و فلسفه تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس بیشتر نمایان می شود و همین موضوع است که همچنان مایه امیدواری و دلگرمی فلسطینی ها در برابر دشمن صهیونیستی به حساب می آید .

با بررسی روند تحولات فلسطین در 38 سال گذشته آثار و پیامدهای گفتمان روز جهانی قدس را می توان در جای جای فلسطین مشاهده کرد.

از جمله نخستین این آثار ،که در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل ارزیابی است می توان به تغییر مجدد معادلات منطقه ای و بین المللی به نفع فلسطین اشاره کرد که بعد از امضای موافقتنامه کمپ دیوید به نفع رژیم صهیونیستی تغییر یافته بود.

همچنین در پرتو شکل گیری جنبش های اسلامی در سرزمین های اشغالی فلسطین که باز از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، آثار عملی روز جهانی قدس با نقش آفرینی مردم در انتفاضه و جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم نگاهی به فلسفه روز قدس و کارکردهای آن

نیم نگاهی به فلسفه روز قدس و کارکردهای آن