مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1395 ساعت 14:012016-06-30پزشكي

مدیرکل انتقال خون استان یزد: یزدی ها در شب های قدر 780 واحد خون اهدا کردند


مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مراجعه چشمگیر اهداکنندگان خون به مراکز اهدای خون در شب های قدر براساس یک سنت جدید در استان گفت: یزدی ها در شب های قدر 784 واحد خون اهدا کردند.

- نقی تقوایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: هر سال در شب های قدر پایگاه انتقال خون یزد مملو از جمعیت مردمان خیری است که به رسم یک سنت نه چندان قدیمی، خون خود را نذر کرده و آن را به بیماران و نیازمندان به خون اهدا می کنند.

وی افزود: امسال حضور مردم در شب های قدر بسیار گسترده تر از سال های پیش بود و به نظر می رسد سنت اهدای خون در شب های قدر به تدریج به یک فرهنگ تبدیل می شود.

تقوایی ادامه داد: امسال میزان مراجعان برای اهدای خون در شب های قدر 39 درصد نسبت به شب های قدر سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد یادآور شد: در سه شب قدر در مجموع 968 نفر به پایگاه های انتقال خون به ویژه پایگاه مرکزی در میدان ابوذر مراجعه کردند که پس از انجام معاینات اولیه و تست های مورد نیاز از 784 نفر خون گرفته شد.

تقوایی خاطرنشان کرد: 57 درصد از اهداکنندگان خون در شب های قدر، اهداکنندگان مستمر خون در این شب ها بوده اند و 15 درصد آنها نیز برای نخستین بار برای اهدای خون خود مراجعه کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل انتقال خون استان یزد: یزدی ها در شب های قدر 780 واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان یزد: یزدی ها در شب های قدر 780 واحد خون اهدا کردند