مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1395 ساعت 03:252016-06-29سياسي

اجرای بیش از 95 درصد احکام دیوان


معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت: بیش از 95 درصد احکام دیوان عدالت اداری پس از صدور و قطعیت و طی مراحل قانونی اجرا می شود و کمتر از 5 درصد این احکام به علت مشکلاتی که وجود دارد با اختلالاتی در اجرا مواجه می شوند.

- باقری افزود: عدم تامین بار مالی احکام یکی از علل مهم اجرایی نشدن برخی احکام است.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه مواردی وجود دارد که کمیسیون های دستگاه های اجرایی از رای دیوان تمکین نمی کنند گفت: در قانون آیین دادرسی این دیوان پیش بینی شده است که اگر این کمیسیون ها از رای دیوان تبعیت نکنند خود دیوان با جلب نظر مشاوران و کارشناسان مستقیماً وارد ماهیت می شود.

حجت الاسلام باقری افزود: 50 شعبه تخصصی بدوی به طور فعال داریم و در نتیجه احکام صادره آنها به هم نزدیک است اما شاید شرایط پرونده ها متفاوت باشد بنابراین ممکن است پیرامون یک موضوع در 2 شعبه دیوان اختلاف برداشت وجود داشته باشد که در این صورت رای وحدت رویه صادر می شود.

وی، افزایش پرونده های ورودی را یکی از مشکلات دیوان عدالت اداری دانست و گفت: امیدواریم که با تعامل دستگاه ها و عمل آن ها به تکالیف قانونی شاهد کاهش پرونده های ورودی باشیم.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری افزود: کمبود کادر قضایی، فراوانی پرونده ها و کمبود کادر اداری از مشکلات این دیوان است که ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای بیش از 95 درصد احکام دیوان

اجرای بیش از 95 درصد احکام دیوان