مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1395 ساعت 14:402016-06-28اقتصادي

برنامه ایران وترکمنستان برای تهاتر30 میلیارد دلار گاز در برابر کالا و خدمات


ایران و ترکمنستان برنامه تهاتر 30میلیارد دلار گاز با کالا و خدمات فنی و مهندسی را پیش بینی کرده اند و توافقنامه میان دو کشور برای صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون دلار نهایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ترکمنستان، بزرگترین عرضه کننده گاز طبیعی به ایران است؛ براساس مذاکرات انجام شده میان مقام های تهران و عشق آباد ، قرار است که ایران بخشی از پول گاز صادراتی ترکمنستان را با کالا و خدمات تهاتر کند.

اجرایی شدن طرح تهاتر گاز با کالا میان ایران و ترکمنستان، بازار فعالیت گسترده ای در این کشور برای بخش خصوصی ایران فراهم خواهد ساخت.

توافق برای تهاتر بهای گاز صادراتی ترکمنستان به ایران در مقابل صدور کالا و خدمات به این کشور، در جریان دیدار رییسان جمهوری دو کشور بدست آمد.

وزارت نفت به نقل از محمدتقی امانپور نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی اعلام کرد: براساس برنامه های تعریف شده، ایران در 10 سال آینده حدود 30 میلیارد دلار گاز از ترکمنستان وارد و برابر 30 میلیارد دلار کالا و خدمات فنی و مهندسی به این کشور صادر می کند.

وی یادآور شد: برنامه مزبور از جمله سیاست های دولت در زمینه همکاری با ترکمنستان به شمار می رود که درباره آن طی سفر رییس جمهوری ایران به ترکمنستان در سال 93 مذاکره شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ایران وترکمنستان برای تهاتر30 میلیارد دلار گاز در برابر کالا و خدمات

برنامه ایران وترکمنستان برای تهاتر30 میلیارد دلار گاز در برابر کالا و خدمات