مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1395 ساعت 04:312016-06-27سياسي

عاقبت «برجام بازی» چیست؟/ «برجام بانکی» با یک «برنامه اقدام» جدید در راه است


روند پیوستن ایران به نظام بین المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم چند ماهی است که در سکوت رسانه ای به صورت جدی و البته مرموزانه ، هم در داخل و هم در خارج از کشور در حال پیگیری است.

- گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو - افشین میرزایی و سیدحسین صاحب فصول؛ روند پیوستن ایران به نظام بین المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم چند ماهی است که در سکوت رسانه ای به صورت جدی و البته مرموزانه ، هم در داخل و هم در خارج از کشور در حال پیگیری است.

مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در واقع پوششی برای هدف اصلی آمریکا یعنی مسلط شدن به هندسه تعاملات بانکی داخل ایران به صورت دائم و آنی و همچنین قطع کمک های مالی به گروه های آزادیخواه و جبهه مقاومت است.

برجسته ترین اقدام داخلی در این روند، تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس در اسفندماه سال 94 گذشته است که این قانون در اردیبهشت ماه 95 از طرف رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به موازات این روند داخلی، در خارج از کشور هم مذاکرات با نهادهای رسمی و غیررسمی مختلف در این خصوص در جریان بوده و اکنون نیز ادامه دارد.

برای نمونه در نتیجه این مذاکرات، دو هفته پیش ایران به عنوان عضو ناظر گروه اوراسیایی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (EAG) پذیرفته شد (+").


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت «برجام بازی» چیست؟/ «برجام بانکی» با یک «برنامه اقدام» جدید در راه است

عاقبت «برجام بازی» چیست؟/ «برجام بانکی» با یک «برنامه اقدام» جدید در راه است