مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 23:402016-06-26سياسي

تا بازی سیاسی در زمین اقتصاد هست کشور پیش نمی رود


چند تن از اعضای اتاق بازرگانی ایران، موارد مطرح شده در نشست فعالان اقتصادی با رییس جمهور را در برنامه تیتر امشب شبکه خبر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مجیدرضا حریری عضو اتاق بازرگانی ایران در این برنامه گفت: دولت به عنوان سیاست گذار اقتصادی باید فضای کسب و کار را برای بخش خصوصی آماده کند.

وی افزود: دولت باید پاسخ دهد که در سه سال گذشته چه اقداماتی برای کوچکتر شدن بخش خصولتی و تقویت بخش خصوصی انجام داده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس قانون، جلسه شورای گفتگو باید هر دو هفته یک بار با ترکیب کامل تشکیل شود در صورتی که جلسه این شورا هر دو ماه یک بار و با حضور ناقص اعضا شکل می گیرد.

حریری افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، باید تا پایان زمان اجرای این قانون، قوانین مزاحم برای کسب و کار بخش خصوصی، حذف شود، حال سؤال اینجاست که در این مدت چند قانون مزاحم کنار گذاشته شد؟وی تصریح کرد: دعواهای سیاسی در کشور ما مهمتر از اقتصاد شده و اقتصاد ابزاری برای این دعواهاست.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه 52 درصد صادرات ما نفتی است و 20 تا 30 درصد مابقی صادرات هم مواد خام است، گفت: معتقدم هیچ کالایی برای تولید در زمینه صادرات غیرنفتی نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا بازی سیاسی در زمین اقتصاد هست کشور پیش نمی رود

تا بازی سیاسی در زمین اقتصاد هست کشور پیش نمی رود