مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 23:362016-06-26سياسي

شعری در وصف مولی الموحدین علی(ع)/ به ثبت نام علی دارد افتخار قلم


حسین دهلوی از شاعران جوان سروده ای در مدح و وصف جایگاه امیرالمومنین علی(ع) سروده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات "، حسین دهلوی از شاعران جوان کشور که سال گذشته مجموعه شعری از او منتشر شده غزلی در مدح حضرت امیرالمومنین علی(ع) سروده است.

کمرشکسته و غمگین و داغدار قلم شبیه من شده آشفته و خمار قلم برای وصف تو، قحطی واژه شاهد بود که من به دست گرفتم هزار بار قلم چقدر فاصله بین من و تو بسیار است خدا کند بشود دست روزگار قلم نگفتن غم دل با حبیب، دشوار است اگر شده ست چنین لاغر و نزار قلم میان نامه اگر باز دست من خط خورد ببخش! حرف تو شد، گشت بیقرار قلم بگو چگونه بگویم، که سال ها گویی برای وصف تو افتاده در حصار قلم چه بیت ها که نوشتیم و خط زدیم و نشد.

به قصر معنی آن شه، نیافت بار قلم شهی که فاتح ملک فصاحت سخن است به دست گیرد اگر جای ذوالفقار، قلم شهی که در پی دست عنایتش، عمری ست نشسته خون به جگر؛ چشم انتظار قلم همان کسی که ز انواع فضل و حسن و صواب ردیف کرده برایش خدا هزارقلم سیاه مشق کنم فضل او، اگر بدهند به من هزار مرکب، سپس هزار قلم غزل مباد بگویم ز خال و خط رخش که مات ماند از آن نقش و آن نگار قلم نگاه شاعر من شاهد است در این شعر به ثبت نام علی دارد افتخار قلم خوشا کسی که به راه صواب مایه گذاشت خوشا که سر بسپارد در "این" قم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعری در وصف مولی الموحدین علی(ع)/ به ثبت نام علی دارد افتخار قلم

شعری در وصف مولی الموحدین علی(ع)/ به ثبت نام علی دارد افتخار قلم