مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1395 ساعت 15:352016-06-26دانش

فناوری ساخت ماهواره های کمتر از 15 کیلوگرم را داریم


با توجه به اینکه ساخت ماهواره های 15 کیلوگرمی مورد توجه دنیا قرار گرفته است ایران نیز این فناوری را در دست دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی افزود: امروزه در دنیا ساخت و استفاده از ماهواره های زیر 15 کیلوگرم مورد توجه قرار گرفته است و بیشتر کشورها در این حوزه فعالیت می کنند و در ایران نیز چندین دانشگاه در طراحی و ساخت ماهواره های 25 تا 50 کیلوگرم به فناوری ماهواره های کوچک رسیده اند.

وی گفت: در حوزه ساخت ماهواره دانشگاهی در کشور سه محصول پایه مورد توجه قرار گرفته است، ماهواره های زیر 15 کیلوگرم، 70 کیلوگرمی و 150 کیلوگرمی که به عنوان سه ماهواره پایه در سطح ملی برای رفع نیازهای مختلف موره بهره برداری قرار می گیرد که از این سه نوع ماهواره پایه همانگونه که اشاره شد دنیا تمایل و توجه بیشتری روی ماهواره زیر 15 کیلو گرم دارد.

به گفته منطقی برای تولید انواع ماهواره ها با دانشگاه هایی که توان و استعداد ساخت آن ها را دارند مذاکراتی کرده ایم و طراحی آن ها در این دانشگاه ها آغاز شده است.

منطقی ادامه داد: دانشگاه های ما قبلاً فناوری طراحی و ساخت ماهواره در مقیاس 25 الی 50 کیلوگرم را بدست آورده اند و باتوجه به اینکه قصد داشتیم به سمت کاربری برویم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری ساخت ماهواره های کمتر از 15 کیلوگرم را داریم

فناوری ساخت ماهواره های کمتر از 15 کیلوگرم را داریم