مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 15:362016-06-25اقتصادي

فارس گزارش می دهد آق گل در گِل/ حق آبه آق گل ناحق شد


تالاب آق گل شهرستان ملایر به علت عدم تأمین حق آبه‎اش از سوی استان مرکزی در تب و تاب است و بحران خشک شدن! - به گزارش سایت قطره و به نقل از" از همدان، استان همدان با برخورداری از دشت‎ها، کوهستان‎ها، تالاب‎ها، مراتع، مناطق حفاظت شده، گونه‎های جانوری متنوع و .

یکی از باارزش‎ترین و بی‏‎نظیرترین مناطق زیست محیطی کشور را دارد.

اما متاسفانه برخی از این نعمت ها و مواهب الهی به علت بی‎توجهی مردم و بی‎تدبیری مسؤولان از بین رفته و یا در حال از بین رفتن است.

تالاب‎های پیرسلمان، آق گل، چم‎شور و شیرین‎سو از جمله مواهب زیست محیطی استان همدان هستند که اکنون با چالش‎هایی مواجه شده‏ اند؛ در این میان تالاب آق گل بیش از دیگر تالاب‎های استان در معرض خطر قرار گرفته است.

تالاب آق گل در شهرستان ملایر دارای 830 هکتار مساحت بوده و از سال 89 خشک شده است، این تالاب یک سال پیش‎تر از این موضوع نیز به عنوان منطقه شکارممنوع معرفی شده بود.

*مکاتبه مسؤولان در رابطه با شرایط نامناسب تالاب آق‎گل سرمنشأ تالاب آق‎گل رودخانه قره‎چای از دشت کمیجان استان مرکزی و زیستگاه 30 گونه پرنده از جمله حواصیل، مرغ آبی، کاکایی و.

است که عمده مساحت این تالاب مربوط به استان همدان می‏‏ شود، سالانه 2 میلیون متر مکعب حق‎آبه برای این تالاب در نظر گرفته شده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد آق گل در گِل/ حق آبه آق گل ناحق شد

فارس گزارش می دهد آق گل در گِل/ حق آبه آق گل ناحق شد