مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 14:562016-06-25فرهنگي

دو ضبط صوت کمیاب صدابرداری، به موزه سینما اهدا می شود


نظام الدین کیایی صدابردار سینمای ایران دو دستگاه ضبط صوت کمیاب مغناطیسی با نام «استلاوکس اس ام 5» و «مینی ناگرا اس ان» را به موزه سینما اهدا خواهد کرد.

- نظام الدین کیایی صدابردار سینمای ایران دو دستگاه ضبط صوت کمیاب مغناطیسی با نام استلاوکس اس ام 5 و مینی ناگرا اس ان را به موزه سینما اهدا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ نظام الدین کیایی صدابردار سینمای ایران درنظر دارد دو ضبط صوت کمیاب مغناطیسی با نام استلاوکس اس ام 5 که در سال 1960 تولید شده است و مینی ناگرا اس ان را که برای صدابرداری همزمان در ساخت فیلمهای سینمایی مورد استفاده قرار می گرفته به موزه سینما اهدا کند.

دستگاه ضبط صوت مغناطیسی استلاوکس اس ام 5 به عنوان کوچکترین ضبط صوت جهان با کیفیت صدابرداری همزمان در صحنه برای لوکیشنهای ویژه خارجی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این ضبط صوت به صورت دستی ساخته شده و به دلیل اندازه کوچکی که داشته، در آن دوران در نوع خود منحصر به فرد بوده است.

نظام الدین کیایی درباره چگونگی دست یابی به این ضبط صوت مغناطیسی گفت: اواسط سال 1350 در تلویزیون آلمان مشغول به کار بودم و دستگاه ضبط صوت مغناطیسی استلاوکس اس ام 5 به دلیل ویژگیهای خاصی که در صدابرداری داشت توجه مرا به خود جلب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو ضبط صوت کمیاب صدابرداری، به موزه سینما اهدا می شود

دو ضبط صوت کمیاب صدابرداری، به موزه سینما اهدا می شود