مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1395 ساعت 14:502016-06-25فرهنگي

خانه حیرانی و قطب نساجی سنتی


مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد از تبدیل خانه حیرانی به قطب نساجی کشور خبر داد و افزود: ما قرار است این خانه را به مرکزی برای تولید، معرفی و ارائه و احیای منسوجات سنتی تبدیل کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، خانه حیرانی از بناهای قدیمی یزد و متعلق به دوره قاجار است؛ خانه ای با دو بادگیر منحصر به فرد و ایوانی بزرگ و دیوارهایی کاهگلی.

نزدیک به پنج ماه پیش، سازمان میراث فرهنگی، این خانه را با اجاره ای نسبتا مختصر در اختیار هنرمندان صنایع دستی گذاشت تا به خانه صنایع دستی استان تبدیل شود.

اما پس از گذشت مدتی کوتاه و به دستور استانداری یزد، قرار بود خانه حیرانی از هنرمندان تخلیه و در اختیار کانون وکلا قرار بگیرد.

این مساله، واکنش هنرمندان را برانگیخت و اعتراض آنان را به همراه داشت.

همه حرف و گلایه هنرمندان این بود که 40 هنرمند و کارآموز در خانه تاریخی حیرانی که خانه صنایع دستی یزد است، فعالیت می کنند و خانه را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، اجاره کرده اند چرا باید این اداره کل، خانه تاریخی حیرانی را به کانون وکلا واگذار کند آن هم وقتی هنوز مهلت قراردادشان سر نیامده است.

یکی دیگر از مواردی که هنرمندان به آن تکیه می کردند این که چرا مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، دو بنای خانه نواب و زندان اسکندر را به عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه حیرانی و قطب نساجی سنتی

خانه حیرانی و قطب نساجی سنتی