مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1395 ساعت 23:552016-06-24بين الملل

آدامز: ایرلند شمالی هم باید برای ماندن در انگلیس همه پرسی کند


رییس شاخه سیاسی شین فین گفت نخست وزیری که پس از دیوید کامرون سر کار می آید دیگر نمی تواند نماینده مردم ایرلند شمالی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"؛ جری آدامز رییس شاخه سیاسی شین فین، بزرگترین حزب فعال در ایرلند شمالی در واکنش به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا گفت گرچه ایرلند شمالی بخشی از انگلیس است اما شهروندان ایرلندی رای به ماندن در اتحادیه اروپا داده اند و لذا نخست وزیری که پس از دیوید کامرون سر کار می آید دیگر نمی تواند نماینده مردم ایرلند شمالی باشد.

جری آدامز در گفتگوی تلفنی با سی ان ان از برگزاری همه پرسی داخلی در ایرلند شمالی برای تعیین تکلیف آینده این بخش از انگلیس خبر داد و افزود: باید برای تعیین تکلیف مسائل مرزی، فرآیند صلح، زیرساخت ها، ساخت و سازهایی که در سال های اخیر در مناطق مرزی انجام شده همه پرسی برگزار شود و دولت دوبلین وظیفه دارد برای این کار اقدام کند.

آدامز ضمن تاکید بر موضع خود مبنی بر برگزاری همه پرسی بر سر جدایی ایرلند شمالی از انگلیس گفت: در جایی که انگلیس برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار می کند چرا ما این کار را نکنیم.

اسکاتلندی ها در این همه پرسی شرکت داشتند و احتمال دارد همه پرسی دیگری نیز برای جدایی از انگلیس برگزار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آدامز: ایرلند شمالی هم باید برای ماندن در انگلیس همه پرسی کند

آدامز: ایرلند شمالی هم باید برای ماندن در انگلیس همه پرسی کند