مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 تیر 1395 ساعت 18:152016-06-24فرهنگي

شعر یک شاعر خارجی برای سهراب سپهری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در معرفی این شاعر نوشته است: اِنِس کیشِویچ Enes Kisević شاعر بوسنیایی – کرواتی یازدهم اردیبهشت سال 1326 هجری خورشیدی در شهر بُسانسکا کروپا (Bosanska Krupa) در بوسنی هرزگووین به دنیا آمده است.

تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در شهر کلوچ (Ključ) به پایان برده و در سال 1350 از آکادمی هنرهای نمایشی و فیلم فارغ التحصیل شده است.

از 14 کتاب به چاپ رسیده او تنها به تعدادی از آنها که اثرات ژرفی بر روی خوانندگان و منتقدین ادبی گذاشته است اشاره می کنیم: جوانی که نخستین سروده هایش را عرضه می کند، گربه ای با شلوار جین، و مثلاً که دردی نداری، دعای صبحگاهی، فانوس در پنجره، کودکان موسپید، و التماس حوا.

سروده های کیشِویچ به پاکی و سادگی نور هستند و هر چند ترجمه آنها از زبان اصلی (بُشنیاکی) به زبانهای گوناگون از زیبایی و روانی آنها می کاهد اما زیبایی اصیل خود را در محتوا حفظ می کنند.

همچنین صدای زیبای این سراینده محبوبِ کودکان، سالمندان، دانش آموزان و دانشجویان و سراینده ای که همیشه به دعوت شبهای شعر، کلاسهای درسی دانشکده ها و مدارس، برنامه های تلویزیونی و رادیویی پاسخ مثبت می دهد، نقش مهمی را در جهان جهت بیان حقایق جنگ و صلح اخیر در بوسنی و هرزگووین و کرواسی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر یک شاعر خارجی برای سهراب سپهری

شعر یک شاعر خارجی برای سهراب سپهری